vânzari de succes

2 pași pentru realizarea unei prezentări de vânzari de succes

Home » Blog » 2 pași pentru realizarea unei prezentări de vânzari de succes
2018-10-03

2 pași pentru realizarea unei prezentări de vânzari de succes

 

Ai o idee care îți poate aduce mari beneficii, dar nu știi cum să o pui în practică? Nu îți face griji, în acest articol îți vom dezvălui doi dintre pașii unei prezentări de vânzări de succes.

 

Efectuarea unei prezentări de vânzări poate face diferența între succesul sau eșecul unei afaceri. De aceea, este esențial să știi să o faci, mai ales dacă ești pe punctul de a începe o afacere.

 

Pregătește-te!

 

Înainte de orice altceva, pregătirea este cheia succesului - Alexander Graham Bell.  Pentru a avea succes în calitate de profesionist în vânzări, trebuie să înțelegi și să cultivi calitățile pe care le are fiecare negociator bun.

 

Ca orice profesie, cea de antreprenor necesită, de asemenea, o pregătire constantă, în special atunci când vine vorba de vânzare.

 

Din fericire, în prezent, există multe resurse online pentru o pregătire corespunzătoare în acest sens.

 

Iată câteva idei care te pot ajuta să te pregătești.

 

- Caută tutoriale video pe YouTube.

- Învață de la marii vânzători.

- Citește cărți ale antreprenorilor de succes.

- Devino membru al comunităților de vânzări

- Participă la cursurile despre afaceri

- Fii la curent cu tendințele de pe piață.

 

Un aspect foarte important este evaluarea periodică a abilităților. Pentru a stabili la ce nivel te afli și pe ce trebuie să pui accent, pune-ți următoarele întrebări:

 

- Îți place să vinzi?

- Care a fost cea mai bună experiență de vânzări?

- Care a fost cea mai proastă experiență de vânzari?

- Ce-ți place să vinzi cel mai mult?

- Care a fost principalul tău obstacol în prezentarea propunerii tale?

- În ce fază a vânzării te simți mai bine?

 

Cele trei aptitudini principale pentru a face o prezentare de vânzări de succes.

 

A)  Fii un prezentator eficient. Acest lucru se dobândește prin practică. Vei observa că ești foarte bun atunci când clienții tăi nu au nicio îndoială în ceea ce privește achiziționarea produsului tău sau contractarea serviciilor tale.

 

B)  Gestionează în mod eficient obiecțiile. Descoperă cel puțin cinci bariere pe care un client le poate menționa, dacă reușești să le depășești, premiul tău va fi o vânzare reușită.

 

C)  Încheie vânzarea la momentul potrivit. Știind cum să identifici momentul emoțional este o abilitate pe care o au cei mai mari vânzători, o poți dobândi prin practică și câștigarea de experiență în ceea ce privește limbajul verbal și non-verbal.

 

Exercițiu

 

Exersează, dar nu și cu clienții, deoarece poți distruge afacerile mari. Cere ajutorul unui membru al familiei sau unui prieten.

 

Obiectivul acestui exercițiu este de a ști care sunt cele mai bune cuvinte, discursul cel mai potrivit și cea mai bună prezentare pe care o poți folosi pentru a-ți cuceri cumpărătorii. De asemenea, acest exercițiu te poate ajuta să-ți dai seama ce nu trebuie să faci.

 

Ia în considerare faptul că un sportiv se antrenează mult înainte de a concura. Antrenamentul îl ajută să-și rafineze tacticile. Urmează această schemă, și nu vei regreta.

 

Strânge informații fără a exagera

 

Clienții sunt interesați numai de aspectele produsului tău care le rezolvă problemele.

 

Mai întâi, organizează-ți informațiile, începe prin a face o listă cu toate informațiile de care ai nevoie și unde le vei găsi. Ulterior clasifică și adună toate materialele necesare.

 

Păstrează fișierele separate cu informații despre produse, informații despre companii și detalii despre potențialii clienți.

 

Include o listă de surse a tuturor datelor, astfel încât să le poți căuta atunci când este necesar.

 

Creează un sistem de fișiere organizat pentru a le putea accesa rapid.

 

La începutul prezentărilor de vânzări, se vorbește despre faptul că produsul este excelent sau diferit de cel al competiției. Aceasta nu este o strategie bună. Cel mai bine este să cauți o abordare între tine și client, astfel încât să poți cunoaște acești trei factori:

 

Ce căută?

De ce are nevoie?

Ce vrea?

 

Amintește-ți că ideea de a vinde, vinde și iar vinde, este depășită. Ceea ce generează astăzi rezultate mai bune este identificarea modului de a-ți ajuta clienții și de a aborda soluțiile pe baza  produsului sau serviciului tău.

 

Cunoaște-ți produsul și / sau serviciul. Asigură-te că îi știi în profunzime caracteristicile, avantajele și beneficiile. Chiar și eșecurile și soluția pe care o ai pentru a trece peste ele.

 

Acordă-ți timp pentru a studia piața, precum și campaniile și tendințele actuale.

 

Fă investigații cu privire la concurența ta și află ce oferă.

 

Fii la curent cu situația economică a țării.

 

Structurează-ți prezentarea în jurul obiectivului pe care dorești să-l atingi și organizează-ți abordarea pentru a-l atinge.

 

Pregătește-ți și exersează prezentarea în scris.

 

Anticipează posibile întrebări și exersează răspunsurile.

 

Răspunde la întrebarea:

 

Ce dorești să obțineți cu ajutorul prezentării?

Cum sunt clienții tăi?

Cu cât cunoști mai bine nevoile și obiectivele clienților tăi, cu atât vei fi mai aproape de succes și vei face o afacere bună.

 

Începe prin cunoașterea obiceiurilor financiare ale clienților tăi, acest lucru îți va permite să stabilești când au nevoie de produsele tale sau posibilitatea de cumpărare, astfel că efortul de vânzare va fi mai sigur.

 

Aceștia sunt doi pași importanți pentru a face o prezentare de vânzări de succes. Nu uita însă să ții cont de tehnologie, de design, de instrumentele pentru prezentare, de întrebări și obiecții, de conținutul prezentării.

 

Toți acești pași te vor ajuta să realizezi o prezentare de vânzări de succes!

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare