antreprenor roman

4 păcate capitale ale unui antreprenor

Home » Blog » 4 păcate capitale ale unui antreprenor
2019-01-28

4 păcate capitale ale unui antreprenor

 

Crearea de noi companii cu propuneri de valoare riscante, inovatoare și de calitate reprezintă singura alternativă reală pentru a realiza schimbarea de model. Cu toții facem greșeli, dar există unele deosebit de grave pentru un antreprenor, având în vedere că acestea pot afecta în mod semnificativ șansele sale de succes și, prin urmare, este important să le știi. Iată câteva dintre păcatele capitale ale unui antreprenor.

 

Visează

 

Petrece mult timp creând planuri de afaceri atractive, imaginându-și care vor fi clienții, cum vor cumpăra, ce dimensiune are piața...în loc să meargă pe stradă, să vorbească cu ei și să le pună întrebări. Atenție, nu spunem că nu este important să ai un bun plan de afaceri, dar nu este baza. Baza este găsirea modelului de afaceri, pentru a obține clienții și pentru a vinde.

 

Este obsedat de căutarea ideii perfecte, de abordarea la care nimeni nu s-a gândit... Din păcate,  aceasta este 10% inspirație și 90% transpirație. Nu există o idee perfectă ... și chiar dacă există, cheia este execuție și nu ideația. Trebuie să observi, să încerci, să faci un prototip, să execuți și să reîncerci...nu să planifici.

 

Începe fără a avea obiective ambițioase, clare și cuantificate. Deși ulterior se vor schimba, merită să ai răbdare și să reflectezi asupra obiectivelor. Orice altceva este auto-înșelăciune.

 

Amână

 

Deși nu este o chestiune care privește exclusiv antreprenorii, aceștia obișnuiesc să acorde timp doar lucrurilor care le plac  (programarea, proiectarea sau social media). Nu genera buzz dacă nu ai nimic în urmă...

 

Mintea antreprenorului continuă să-i sugereze alte lucruri pe care le-ar putea face mai întâi. Consideră că pe acestea cu siguranță le poate termina în timp. Sunt lucruri care, în practică, sunt mai plăcute (de obicei, ele sunt cele care îi fac cea mai mare plăcere ) sau despre care are o idee clară despre cum să le facă, iar gradul de certitudine este ridicat.

 

Face totul  cu prea mult "calm". Într-o companie nou creată, trebuie să aibă loc lucruri "relevante" în fiecare săptămână ... dacă nu se va întâmpla asta, compania va avansa foarte lent.

 

Nu dorește să vândă produsul până nu este perfect. Dacă nu îl vinzi, nu vei ști care sunt defectele sale (nu numai privind produsul în sine, ci și mesajul, forma, interlocutorul, suportul...).

 

Nu și-a "făcut temele" înainte de a deveni antreprenor. Iubirea și credința oarbă într-o idee duc de obicei la eșec. Un exemplu clar este CEO-ul care deleagă primele sale vânzări altor persoane. Credem că este absolut esențial ca CEO să vândă, să își privească în ochi clienții (sau să urmărească statisticile de pe Google Analytics) să vorbească cu ei, să le asculte îndoielile și plângerile și să înțeleagă problemele lor ... la prima vedere.

 

Se lasă atras de o idee

 

Se îndrăgostește de o idee și pretinde că o execută așa cum este, fără a asculta piața. În 99% din cazuri, între ideea inițială și cea executată nu există aproape nicio asemănare, așa că trebuie să știi cum să pivotezi de la produs la modelul de afaceri.

 

Se plânge că nu primește suficient ajutor de la stat pentru a-și începe afacerea, astfel încât nu are cum să facă ce dorește ... Subvențiile sunt bune, dar cele acordate în mod necorespunzător distrug dinamica concurenței și fac sustenabilitatea nesustenabilă.

 

Crede că va fi ușor să obțină finanțare, că banii vor dura și că cheltuielile vor fi conform așteptărilor. Obținerea finanțării nu este o chestiune foarte simplă. Indicat ar fi să dublezi cheltuielile și să împarți venitul pentru a avea o așteptare reală.

 

Dacă reușește să convingă un investitor un prieten, un membru de familie, o cunoștință, investește banii în achiziționarea de mobilier nou, pentru a face publicitate în ziare sau pe panourile publicitare...

 

La început trebuie să fii un antreprenor înțelept, deoarece fiecare bănuț trebuie să-ți ajungă cât mai mult posibil.

 

Invidie

 

Încearcă să facă ce fac alții. Este important să cunoști concurența, atât directă, cât și indirectă, dar doar pentru a înțelege afacerea, punctele forte și punctele slabe ale acesteia. Dacă încerci să concurezi cu regulile lor și să fii mai buni decât ei, nu ai nicio șansă. Nu încerca să fii mai bun,  străduiește-te să fii diferit.

 

Oprește modelul de afaceri în faza de planificare și îl execută cu încăpățânare fără să aștepte feedback. Este  mult mai bine ca în prima fază a proiectului să explorezi piață și clienții reali. De asemenea, este indicat să descoperi care este cel mai bun, consecvent și durabil model de afaceri.

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare