Storytelling Marketing

Ce este Storytelling-ul și cum să îl aplicați in afaceri

Home » Blog » Ce este Storytelling-ul și cum să îl aplicați in afaceri
2018-07-06

Descoperiți cum să realizați povești în marketing

 

Storytelling este o strategie utilizată pe scară largă în marketing și publicitate, foarte eficientă în crearea unei legături mai strânse cu clientul. În acest articol vă vom spune ce este Storytelling-ul și cum să îl aplicați brandului dvs.

 

Strategiile de marketing și publicitate aplicate de marile companii de astăzi sunt foarte studiate și încercate.

 

Cu ajutorul mijloacelor de comunicare și de interacțiune care există și care apar în fiecare zi, aceste strategii sunt întărite, multiplicate, mutate și îmbunătățite.

 

În acest articol vom vorbi despre o tehnică care poate fi observată în aproape toate campaniile de publicitate ale aproape tuturor brandurilor importante din lume. Vorbim despre Storytelling, arta de a spune o poveste.

 

Ce este Storytelling-ul și care este rolul său

 

Storytelling-ul este modul in care compania își spune povestea și își transmite valorile către potențialii clienți. Cu toate acestea, nu presupune pur și simplu nararea unor fapte cronologice, a modului în care a luat ființă compania, ci pentru ca povestea să creeze o legătură reală cu clientul, trebuie să utilizați un limbaj senzorial și trebuie să aveți capacitatea de a-i da o semnificație unică și personală, cu care clientul potențial să se identifice.

 

Marketing-ul emoțional este o ramură foarte studiată în strategiile de publicitate și constă în asigurarea faptului că clientul nu este atras doar de produs sau serviciu, ci de emoția generată de publicitate.

 

Când o poveste este spusă cu anumite adăugiri, generează emoții pozitive, care inspiră și îi determină pe oameni să ia măsuri, sau în acest caz, să cumpere produsul sau să achiziționeze serviciul.

 

Echipele de publicitate ale companiilor mari au o arie specifică responsabilă cu crearea, revalorificarea și actualizarea poveștii brandului și ceea ce reprezintă aceasta.

 

Ce ar trebui să conțină Storytelling-ul (povestea) unei afaceri?

În afară de a spune faptele concrete care au motivat crearea unei firme, povestea trebuie să conțină valori, virtuți și mai ales o doză mare de umanitate. Nu este bine ca o companie să aibă antreprenori "reci" care se gândesc la prețuri, produse și piață. Aceasta trebuie să arate că este alcătuită din oameni obișnuiți, cu valori similare cu ale clienților.

 

Obiectivele Storytelling-ului

Acestea sunt câteva din obiectivele Storytelling-ului:

 

Construiți încrederea: povestea trebuie să spună realitatea dintr-o altă perspectivă și să genereze încredere.

Amintiți-vă de brand: o poveste bine spusă, cu o secvență bună, îi face pe oameni să-și amintească cu ușurință.

Creați o conexiune: printr-o poveste bună, există o legătură emoțională profundă cu potențialul client.

Apelați la partea emoțională: atunci când se creează o legătură strânsă cu clienții, aceștia capătă încredere.

 

Conținutul strategiei Storytelling

Acestea sunt liniile directoare obligatorii pe care fiecare poveste de afaceri trebuie să le conțină:

 

- Valorile brandului

- Elemente care declanșează emoții

- Limbajul bazat pe emoții

- Elementele distinctive ale brandului care îl diferențiază de celelalte

- Aspecte pozitive care motivează publicul

- Elemente care fac legătura publicul

 

Cum să utilizați Storytelling-ul în marketing

După cum am spus, strategia Storytelling spune în principiu povestea companiei cu anumite adăugiri care o fac atractivă, ușor de reținut și o conectează emoțional cu oamenii.

 

Ce ar trebui să conțină povestea companiei? Această poveste trebuie să spună care a fost visul care a motivat crearea companiei, care au fost greutățile întâmpinate în crearea afacerii, ce idei au stimulat dezvoltarea produselor și serviciilor și care au fost strategiile utilizate pentru a depăși problemele apărute pe drum.

 

Iată câteva sfaturi pe care le puteți utiliza în crearea poveștii companiei dvs.:

 

Povestiți lucruri interesante: este important să povestiți detalii interesante și speciale care vă diferențiază de alte companii.

Povestiți ce anume vă inspiră: spuneți faptul că scopul creării companiei nu îl reprezintă banii, ci îndeplinirea unui vis sau îmbunătățirea calității vieții oamenilor, de exemplu. Este important să evidențiați efortul depus pentru crearea companiei.

Originea ideii: trebuie să povestiți modul în care a apărut ideea creării afacerii, adică pe baza unei nevoi specifice existente pe piață, a necesității de a rezolva această problemă etc. 

Obstacole depășite: companiile întotdeauna  trec, la un moment dat, în istoria lor, prin momente dificile. Povestiți cum au fost depășite aceste obstacole. Astfel vă veți apropia de clienții potențiali.

 

Dacă v-a plăcut modul în care se aplică Storytelling-ul în publicitate, vă sfătuim să folosiți diferite strategii de publicitate și de marketing care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți imaginea și să atrageți clienții.

 

De exemplu, puteți folosi neuromarketing-ul sau practicile de leadership despre care v-am vorbit cu altă ocazie.

 

Mult succes!

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare