neuromarketing

Ce este neuromarketing-ul? Strategii pentru imbunatatirea business-ului

Home » Blog » Ce este neuromarketing-ul? Strategii pentru imbunatatirea business-ului
2018-07-01

Ce este neuromarketing-ul?

Strategii pentru îmbunătățirea business-ului

Tehnici de neuromarketing pentru îmbunătățirea spiritului antreprenorial

 

Aveți o companie sau o afacere și doriți să îmbunătățiți vânzările? În cele ce urmează vă vom spune ce este neuromarketing-ul și cum poate fi utilizat pentru a eficientiza semnificativ vânzările.

 

Strategii de neuromarketing

 

Neuromarketingul este o disciplină care studiază diferitele reacții și acțiuni pe care le au consumatorii în circuitul pieței. Originile sale se regăsesc în marketing-ul publicitar, dar se disting mai mult în răspunsurile creierului care generează impulsurile de consum.

 

Unul dintre punctele pe care neuromarketing l-a studiat, este modul în care se poate conecta cu sentimentele consumatorilor, în scopul de a transmite valori sau emoții în ceea ce privește o anumită marcă.

 

Neuromarketingul se concentrează pe trei aspecte principale: emoție, atenție și memorie.

 

Pe baza acestor trei concepte, neuromarketing-ul urmărește mai întâi atenția persoanei care vizionează anunțul, și apoi transmite o anumită emoție în raport cu produsul. În cele din urmă, produsul este afișat în momentul în care persoana este deja atentă la produs, astfel încât să își poată aminti mai târziu marca.

 

Care este cauza deciziei finale de a cumpăra un produs? Neuromarketing-ul funcționează în primul rând asupra produselor care nu sunt bunuri esențiale, dar care prin intermediul persuasiunii, oamenii ajung să creadă că au nevoie de ele.

Strategiile de neuromarketing sunt împărțite în trei grupe:

 

Vizuale: se concentrează asupra modului în care clientul percepe realitatea din fața ochilor, cum ar fi plasarea prețurilor la 0.99, pentru mintea observatorului, ceea ce înseamnă că 7.99 este mai ieftin decât 8.

 

Auditive: în acest caz, se poate da drept exemplu muzica care se aude într-un anumit magazin. Dacă magazinul este destinat tinerilor, de obicei muzica care se aude este modernă. Aceasta generează, de exemplu, dorința de petrecere.

 

Chinestetice: acest grup acoperă senzațiile care sunt percepute prin atingere, gust și miros. În  supermarketuri adesea miroasă a alimente proaspăt gătite, de exemplu.

 

Alte aspecte studiate în neuromarketing sunt pozițiile și iluminările produselor sau, de exemplu, numai prezența unor mașini mari în supermarketuri.

 

La ce folosește neuromarketing-ul?

 

Principalele obiective ale neuromarketing-ului sunt:

 

- Optimizarea la maxim a experienței clienților în timpul cumpărăturilor;

- Stimularea clienților cu produsul și cu marca prin intermediul celor 5 simțuri;

- Intensificarea modului în care clienții percep informațiile despre marcă, le procesează și le asimilează utilizând tehnici de asimilare în memoria senzitivă;

- Crearea unui impact asupra memorie și experienței emoționale;

 

Pentru a atinge toate aceste obiective, există oameni care folosesc diferite tehnici care măsoară impulsurile și reacțiile la produse. Acestea sunt câteva dintre tehnicile care sunt folosite pentru a elucida aceste chestiune:

 

- Rezonanțe magnetice funcționale

- Urmărirea privirii (studiul mișcărilor de urmărire)

- Electromiografie (analiza răspunsului electric al mușchilor)

- Electroencefalograma (analiza răspunsului creierului)

- Analizarea feței  (pentru a determina ce se întâmplă în minte prin intermediul expresii faciale).

 

Tehnici de neuromarketing

 

În continuare vă vom dezvălui 4 strategii simple de neuromarketing pe care le puteți aplica afacerii dvs. sau pentru ca marca dvs. să fie cunoacută de cât mai multă lume, astfel încât să vă optimizați vânzările.

 

Generați un efect de deficit

 

Ființa umană încă din vremuri ancestrale are instinctul de a limita mâncarea atunci când simte că poate să apară un deficit. Acest mecanism se mai poate găsi în omul modern și este folosit de agenții de publicitate pentru a crește vânzările.

 

De aceea, dacă doriți să vindeți un anumit produs, puteți lansa o campanie cu un număr limitat de produse, astfel încât potențialul client să poată cumpăra produsul înainte de a apărea deficitul.

 

Scoateți în evidență durerea și nu plăcerea

 

Neuromarketing-ul a demonstrat că acțiunea de evitare a durerii sau a unei complicații este mult mai puternică (cel puțin de trei ori mai mult) decât simțul satisfacției. Acesta este motivul pentru care este important evidențiați problema pe care produsul dvs. o va rezolva și nu atât de mult  beneficiile pe care le pot obține clienții.

Stimulați toate simțurile

 

O resursă actuală și foarte utilă pentru produsele publicitare este prin povești video. Aceste povești îi fac pe potențialii clienți să se identifice cu protagoniștii.

 

 

Utilizați culoare în imagini și texte

 

Deși este o tehnică veche de publicitate, este încă foarte eficientă, deoarece creierul continuă să reacționeze în același mod.

Trebuie să lucrați cu culorile cele mai asociate cu produsul dvs., de exemplu, culoarea albastră, este asociată cu curățenia, sinceritatea și onestitatea. Culoarea verde este asociată cu sănătatea și cu natura.

Alte tehnici de atragere a clienților

 

Acum că știți ce este neuromarketing-ul și ați învățat câteva strategii pentru a-l aplica, iată alte sfaturi utile pentru creșterea vânzărilor și atragerea clienților.

Rețelele sociale au devenit un instrument excelent pentru a face publicitate și pentru a vă vinde produsele.

Pe lângă cunoașterea a ceea ce-i motivează pe clienți să cumpere, este, de asemenea, foarte eficient să organizați training-uri pentru a instrui angajații cum să trateze diferite tipuri de clienți.

Crearea unui brand bun care să rămână întipărit în memoria clienților, este un punct fundamental al oricărei afaceri de succes.

Mult succes în crearea unui business prosper!

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare