Ce este un Buyer Persona ?i cum s?-l crea?i

Ce este un Buyer Persona și cum să-l creați

Home » Blog » Ce este un Buyer Persona și cum să-l creați
2018-08-20

Ce este un Buyer Persona și cum să-l creați

 

Știți cine este clientul dvs. ideal? De ce are nevoie, ce provocări are, ce rețele sociale folosește și, mai presus de toate, ce poate face compania dvs. pentru a-l ajuta?

 

În marketing, un buyer persona este o reprezentare semi-fictivă a clientului dvs. ideal. El vă ajută să definiți cine este această audiență pe care vreți să o atrageți și să o convertiți și, mai presus de toate, vă ajută să înțelegeți în profunzime acest public țintă.

 

Dezvoltarea clienților dvs. va fi un exercițiu fundamental pentru crearea de conținut, design de produs, urmărirea oportunităților, vânzărilor și orice altă activitate legată de achiziționarea și păstrarea clienților.

 

Cheia pentru crearea clienților ideali este punerea întrebărilor corecte unor persoane care vă vor oferi cele mai utile informații pentru un studiu detaliat și reprezentativ.

 

De ce sunt atât de importanți clienții ideali?

 

Vă vor ajuta să înțelegeți mai bine clienții actuali (și potențiali), vor facilita crearea și planificarea de conținut relevant, cum ar trebui să comunicați cu ei, cum ar trebui să dezvoltați produsele și ce fel de servicii să oferiți în funcție de nevoile, comportamentele și preocupările diferitelor grupuri.

 

A ști cine este clientul ideal diferă de cunoașterea motivelor lor, provocărilor, obiectivelor, circumstanțelor personale și de muncă. Dacă vă creați bine clienții ideali (buyer personas), puteți avea o viziune detaliată a profilului lor biografic, demografic, circumstanțial și psihologic.

 

Care sunt  clienți (buyer personas) negativi?

 

În timp ce persoana care cumpără este o reprezentare a clientului dvs. ideal, una negativă este reprezentarea unei persoane care nu doriți să fie clientul dvs.

 

Aceasta poate include profesioniști care sunt foarte avansați pentru produsul sau serviciul dvs., studenții care vă consumă informațiile cu scopul exclusiv de a învăța sau acei clienți potențiali care au un cost de achiziție prea ridicat (fie din cauza prețului, din cauza probabilității ca aceștia să nu mai folosească produsul, fie că nu sunt clienți fideli).

 

Cum să utilizați un Buyer Persona în marketing

 

Așa cum am menționat mai înainte, vă va ajuta să creați și să planificați conținut interesant și relevant pentru publicul țintă. Vă permite să vă personalizați mesajul în funcție de diferitele segmente ale publicului.

 

De exemplu, în loc să trimiteți un email de urmărire a ofertelor la toată baza de date,  puteți face selecție în funcție de fiecare buyer persona (client ideal) și să personalizați mesajul pe baza a ceea ce știți despre fiecare client.

 

Dacă combinați acest lucru cu ceea ce cunoașteți despre ciclul de viață al clientului (adică unde se află în ciclul său de cumpărare), puteți crea o hartă a conținutului pentru a defini conținutul specific și personalizat.

 

Dacă mai sus creați clienții negativi, veți avea avantajul segmentării acelui grup pentru a-i exclude din campaniile dvs., reducând astfel costul mediu de achiziție.

 

Cum puteți crea un buyer persona

 

După cum am menționat mai devreme, cei mai folositori clienți ideali sunt cei creați prin adunarea de date reale, prin prin sondaje, interviuri și informații relevante. Trebuie să includeți clienții actuali, potențiali și contactele aflate în afara bazei dvs. de date, care vă vor ajuta să îmbogățiți acest exercițiu.

 

Câteva metode de colectare a acestor informații:

 

Analizați-vă baza de date pentru a vedea dacă puteți vedea tendințe în modul în care anumiți consumatori consumă informații.

 

Dacă utilizați formulare pe site-ul dvs.,  includeți întrebări care să strângă informații cheie pentru a înțelege cumpărătorii dvs. De exemplu, dacă mărimea companiei este importantă, ce loc de muncă au, ce instrumente folosesc... etc.

 

Echipa de vânzări și de servicii este cea care se confruntă cu adevărat cu clientul. Experiența și cunoștințele despre clienți vă vor oferi o reprezentare mai informată.

 

Interviu cu clienții actuali și potențiali, fie prin telefon sau în persoană pentru a afla ce le place (sau nu) în ceea ce privește produsului dumneavoastră / serviciului, motivații, provocări, unde mânâncă, dacă învață online etc.

 

Exemple de întrebări pentru a crea un Buyer Persona

 

Întrebările vor depinde în mare măsură de tipul de companie, produs sau serviciu pe care îl aveți și de tipul de răspunsuri pe care îl căutați.

 

Vă propunem câteva:

 

Loc de muncă

 

1. Pe ce post lucrați?

2. Cum este măsurat rezultatul muncii pe care o faceți?

3. Descrieți-ne o zi obișnuită la birou

4.  De ce cunoștințe aveți nevoie pentru a vă face treaba?

5. Ce instrumente folosiți?

6. Cine este șeful dvs.?

 

Companie

 

7. În ce industrie lucrați?

8. Cât de mare este companiei dvs.?

 

Obiective

 

9. Care sunt responsabilitățile dvs.?

10. Cum este definit succesul muncii dvs.?

 

Provocări

 

11. Care sunt principalele dvs. provocări?

 

Unde căutați și consumați informații

 

12. Unde căutați informații pentru a afla mai multe despre munca dvs. și ce se întâmplă în industria dvs.?

13. Ce bloguri, reviste sau site-uri citiți?

14. Pe rețele sociale, grupuri sau comunități aveți cont?

 

Profil personal

 

15. Solicitați (dacă este cazul) informații demografice: vârsta, starea civilă, copiii...

16. Ce studii aveți?

17.  Oferiți câteva informații despre cariera profesională.

 

Acestea sunt doar câteva informații despre ce este un buyer persona și cum îl puteți crea. Sperăm să vă fie de ajutor în găsirea clienților ideali care să vă ajute să vă dezvoltați afacerea.

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare