Sfaturi pentru o negociere favorabila

Sfaturi pentru o negociere favorabilă

Home » Blog » Sfaturi pentru o negociere favorabilă
2018-08-24

Există multe circumstanțe care influențează încheierea cu succes a unei afaceri, dar există câteva  acțiuni care sunt foarte utile. Ți le vom dezvălui în acest articol.  

 

Potrivit celor mai de succes antreprenori, dinamismul, empatia și conexiunea sunt la fel de importante ca o propunere de afaceri bună. Pentru a încheia o afacere este necesar să depășești aspectele convenționale. 

 

Conectează-te cu interlocutorul tău

 

Empatia este un factor determinant atunci când se face o negociere. În multe ocazii ne putem întâlni cu potențiali clienți sau investitori cu care conexiunea va fi mai complicată, dar există strategii pentru a stabili o relație excelentă.

 

Iată câteva recomandări:

 

Ai grijă de imaginea ta. Se spune că oamenii ascultă ceea ce văd. Imaginea ta este cu adevărat importantă. Imaginea este prima impresie care contează. Este important să ai grijă de modul în care vorbești, însă este esențial ca ceea ce se vede să fie în acord cu ceea ce ești cu adevărat.

 

Zâmbește. De câte ori când vezi un zâmbet pe chipul tău ziua ți se schimbă? Pentru alții este același lucru. Creând un limbaj al corpului plin de încredere și veselie, majoritatea vor reacționa pozitiv la un stimul de o asemenea forță. Prin urmare, este important să menții un limbaj al corpului care exprimă liniștea și deschiderea.

 

Trebuie să te adaptezi. Dacă faci parte dintre cei care cred că alții ar trebui să se conformeze ție,  greșești. Trebuie să empatizezi. Empatizând cu cealalta persoană vei reuși să afli mai multe despre persoana cu care negociezi.

 

Cunoașterea fiecăruia dintre aceste aspecte îți va permite să evaluezi persoana și să știi cum să comunici cu ea. Trebuie să acorzi o atenție deosebită și să notezi aspectele percepute.

 

Alege corect locația unde va avea loc negocierea

 

Se spune că în lumea oamenilor de afacerilor cele mai bune afaceri sunt încheiate în restaurante. Cu toate acestea, există și alte tipuri de tehnici pentru a putea negocia cu succes.

 

Alegerea corectă a locului de negociere poate fi cheia și poate face diferența dintre  succes și pierdere de timp și bani. Acest lucru se aplică antreprenorilor mari și antreprenorilor care sunt la început de drum.

 

Mediul de birou are un impact direct asupra performanței muncii noastre, deoarece petrecând o mare parte a zilei la locul de muncă, trebuie să ne simțim confortabil pentru a fi mai productivi și același lucru se întâmplă și cu clienții noștri.

 

Dacă dispui de spații largi și confortabile, completate de mobilier de birou, cu  design avangardist, contemporan și atemporal, vei proiecta o imagine sofisticată și profesională. Acest lucru influențează, de asemenea, starea de spirit la masa de negocieri, un element de bază în biroul unui adevărat lider.

 

Iată câteva sfaturi pe care ar trebui să le iei în considerare pentru a avea un birou cu spații productive care să te ajute să închei negocierile.

 

Amplitudinea: tavanele înalte și pereții despărțitori mici oferă un sentiment de libertate.

 

Lumina naturală: lumina soarelui are avantaje deosebite: evită depresia și îmbunătățește sănătatea.

 

Mobilier avangardist: în locul mobilierul mare și greoi trebuie ales un mobilier de birou ergonomic și confortabil.

 

Spațiu colorat: include culori luminoase, deoarece încarcă spațiul cu energie și îl face mai distractiv.

 

Personalizare: un birou personalizat îți permite să creezi o identitate și sentimentul că ești unic.

 

Contactul cu natura: simpla prezență a plantelor sau relația cu peisajele naturale din exterior încurajează relaxarea.

 

Nu uita că o conversație bună este cheia

 

Este vorba despre utilizarea carismei, psihologiei, tehnicilor neurolingvistice, limbaj persuasiv, non-verbal. Toate acestea se adaugă la cunoștințele oferite de o persoană cu experiență în afaceri. Asta îți oferă un avantaj față de concurență.

 

Pentru a reuși să ai o conversație care să îți arate calea spre succes în negociere sau vânzare, poți folosi o serie de tehnici simple și foarte eficiente, iată una dintre ele.

 

Raportează-te la tehnica de comunicare eficientă

 

Stabilește o relație de comunicare, creând un climat bazat pe încredere și înțelegere.Astfel vei reuși să înțelegi punctul de vedere al celeilalte persoane și să te sincronizezi într-un mod subtil, dar profund, pentru a realiza o comunicare eficientă.

 

Această abilitate este un element esențial pentru a stabili o comunicare adevărată, indiferent de tipul de persoană pe care o ai în față.

 

Această procedură poate fi efectuată atât verbal (ton, viteză, ritm etc.), cât și non-verbal ( respirație, clipire, poziția corpului etc.).

 

Procesul care implică utilizarea acestei tehnici:

 

Observă: Este esențial să observi cealaltă persoană, deoarece prin intermediul ei pot fi identificate caracteristicile care se vor reflecta în fiecare persoană.

 

Imită subtil: Este vorba despre a face ce face cealaltă persoană, urmărește-o, fă gesturi similare, într-un mod subtil.

 

Urmărește: Urmărește persoana pentru o perioadă scurtă de timp.

 

Îndreaptă-te spre obiectiv: Odată ce s-a creat o legătură bază pe încredere după ce ai urmărit persoana cu care comunici, preia inițiativa și îndreptă-te spre obiectivul predeterminat.

 

Încearcă să-ți faci clientul să se simtă special, fii atent la ceea ce spui pentru că orice cuvânt sau frază poate face diferența între succesul și eșecul unei negocieri. Mult noroc!

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare