Succes in afaceri

Știi de ce eșuează afacerile? Descoperă și evită eșuarea lor!

Home » Blog » Știi de ce eșuează afacerile? Descoperă și evită eșuarea lor!
2018-08-25

Crearea și dezvoltarea unei companii de succes, poate fi un lucru mai dificil decât pare, inclusiv se spune că, în medie, 70% dintre noile companii eșuează înainte de a ajunge la 3 ani și doar 10% depășesc cu succes 5 ani.

 

Iată câteva din principalele motive pentru care multe dintre companiile abia create dau faliment, dar și câteva sfaturi despre cum se poate  evita falimentul. 

 

Lipsa de experiență

 

În mod clar administrarea unei afacere nu este simplă, dimpotrivă, este ceva ce înveți cu timpul. În plus, gestionarea optimă a companiei necesită multă teorie și practică.

 

Prin urmare, lipsa de experiență de multe ori duce la proiecții prea optimiste, nerealiste, decizii pripite, management ineficient, fie o viziune greșită cu privire la obiceiurile de lucru.

 

În această situație, îți recomandăm să începi treptat. De exemplu, începe cu o mică afacere, asumându-ți un anumit risc și luând decizii, fără să te temi de greșeli sau eșec. Poți începe să explorezi mediul de afaceri printr-un blog profesional, știind că din greșeli și eșec înveți cel mai mult.

 

Deoarece fiecare situație este total diferită, antreprenorul care începe o afacere trebuie  să înțeleagă că primii ani de activitate sunt o modalitate de a câștiga experiență.

 

Fiecare situație nouă trebuie învățată. Trebuie remarcat că nu există nicio activitate care să nu prezinte niciun risc și incertitudine, deci trebuie să riști și să câștigi.

 

Încercarea de a crește prea rapid fără o strategie definită

 

Creșterea este foarte sănătoasă și asta își dorește fiecare antreprenor. Acest lucru fără o soluționare corectă a bazelor este o greșeală gravă. Suprasolicitarea fără organizare este letală pentru o afacere. Uneori, investitorii înșiși distrug afacerea, punând presiune asupra fondatorului, cerând rezultate rapide.

 

Practic, creșterea trebuie să aibă loc treptat. Uneori, începerea în forță cu speranța de a oferi pieții un produs îi face pe antreprenori să facă datorii în timp ce oferă servicii necorespunzătoare primilor clienți. De fapt, dacă o companie are mai mulți clienți decât poate servi rămâne fără clienți.

 

Prin urmare, cel mai bine este să realizezi un studiu al cantității pe care trebuie să o produci, precum și un inventar al vânzărilor, care este o parte fundamentală a afacerii. Cel mai important lucru este să ai o strategie și o tactică foarte bine definită pentru a ajunge la piață și pentru a ști cantitatea reală pe care o poți furniza.

 

Lipsa de capital

 

Un alt motiv pentru care companiile nu reușesc este lipsa de capital. De obicei apare atunci când nu s-a întocmit un buget corespunzător de cheltuieli, nu sunt obținute vânzările așteptate sau compania crește prea devreme și nu există suficienți bani pentru investiții.

 

Pentru a face față unei astfel de probleme, înainte de a începe o afacere, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să dezvolți un plan de afaceri bun care să îți permită să-ți protejezi bine atât cheltuielile, cât și veniturile, care reflectă cerința de capital necesar dezvoltării societății și gestionării în primele luni de la înființare ( cel puțin primele 6 luni pentru a cunoaște investiția inițială sau pentru a plănui cine poate sprijini financiar compania).

 

O altă modalitate de a aborda această problemă a lipsei de capital este de a încerca să minimizezi investiția (de exemplu, prin compararea corectă a prețurilor materiilor prime și a echipamentelor, alegerea furnizorilor etc.), fără a sacrifica calitatea.

 

Locație greșită

 

Punctul în care se află o afacere și chiria pe care o plătește este un aspect vital. De obicei se întâmplă ca antreprenorul să se simtă ispitit de chiria scăzută, și să nu țină seama de faptul că niciun client nu va trece pe acolo. În același mod, nu este indicat să cauți un loc scump într-o zonă elegantă, dacă este puțin probabil ca afacerea să acopere costurile.

 

Atunci când alegi locația sediului companiei tale, nu trebuie să te grăbești, să cauți alternative și să alegi cu atenție, luând în considerare factori cum ar fi definirea publicului țintă, concurența, afluxul publicului, costurile, accesibilitatea, vizibilitatea etc.

 

Prin urmare, cercetarea inițială de piață ar trebui să te ajute să identifici o locație adecvată.

 

Vânzări scăzute

 

Un motiv evident și comun pentru care companiile eșuează adesea este nivelul scăzut al vânzărilor pe care le înregistrează. Cu toate acestea, motivele pentru care există puține vânzări pot fi mai multe, poate că este rezultatul unuia dintre punctele anterioare, deoarece este o locație proastă, piața nu este segmentată în mod corespunzător, nu este oferit un produs de calitate, nu este oferit un serviciu bun clientului.

 

Principalele modalități de a combate problema vânzărilor scăzute sunt oferirea unui produs de bună calitate, furnizarea unui serviciu bun pentru clienți, promovarea vânzărilor și creșterea publicității. De asemenea, crearea unei afacere online poate fi o strategie excelentă.

 

 


Copyright © BIGG.ro. Toate drepturile rezervate
Legea copyright-ului şi tratatele internaţionale protejează acest site.

Nimic din acest site ori din site-urile afiliate nu poate fi reprodus sub nici o formă şi în nici un fel fără permisiunea în prealabil scrisă de la BIGG.ro în vigoare